projekti: vizualna kultura i novi mediji
Tehnike animacije kao novi medij
Kako pomiriti i nanovo definirati nekoliko ključnih praksi koje se kriju unutar pojma animacija: kao tehniku (umjetnička i "namjenska", sveprisutna u marketingu, glazbenoj industriji, arhitekturi, videoigrama itd.) ili kao umjetnički rod koji se sve više udaljava od definicije animiranog filma formulirane od strane Međunarodne asocijacije animiranog filma (ASIFA)? Hoće li tehnika animacije kao "novi medij" – uvjetovan softverskim eksperimentima - zamijeniti "realne snimke", snimljeni materijal, i kako će se to odražava na reprezentaciju stvarnosti?
Animacija u svojoj definiciji još uvijek, prije svega, sažima onaj klasični filmski princip reprezentacije stvarnosti koji se često naziva "realnim". Još od samih početaka, naime, animaciji je bio cilj umjetnim sredstvima stvoriti iluziju pokreta. S Disneyevim crtanim realizmom, rotoskopijom, a danas Zemeckisovim izdašnim upotrebama tehnika motion capture ili performance capture koje doslovno realne pokrete prevode u svoje digitalne parnjake, pratimo jednu animacijsku razvojnu liniju koja dovodi u pitanje izvor slike.
Što gledamo? Je li budućnost filma (kao i njegova prošlost) animacija? Istraživanje će pokušati razjasniti neke pojmove vezane uz animaciju kao novu globalnu "tehniku" reprezentacije, ali i novomedijsku umjetničku praksu, s posebnim naglaskom na propitivanje utjecaja na suvremenu umjetnost filma u Hrvatskoj i svijetu.
Rad će istraživati hrvatski kontekst vizualnih umjetnosti u kojima se koristi animacija i opisat će slikovnost koja iz njih proizlazi. Kroz ankete s redateljima animiranog filma i igranog filma, umjetnicima likovnjacima, dizajnerima internetskih stranica, tvorcima videoigara, sudionicima u oglašivačkoj i TV industriji, umjetničkim direktorima filmskih festivala i teoretičarima ispitivat će se razlozi upotrebe animacije, softveri i njihove granice, tržište i ekonomski aspekti pojedinog područja vizualnih umjetnosti u kojoj ispitanici djeluju, te možebitne nove značajke filmskih rodova, a radi širokog presjeka razvoja animacije u Hrvatskoj s obzirom na ista područja vizualnih umjetnosti u Europi i svijetu.
Istraživački sinopsisi
Marina Kožul/Mirna Belina
Tehnike animacije kao novi medij
Mirela Ramljak Purgar
Digitalna fotografija kao novi medij
Tomislav Medak/Nenad Romić
Desnica i taktički mediji
Ivica Mitrović
Dizajn i novi mediji – hrvatski kontekst
Katarina Peović Vuković
Novomedijski žanrovi i njihova recepcija
Klaudio Štefančić
Novi mediji, stare kulturne forme
Aleksandra Uzelac
Kultura u digitalnom prostoru – od informacije do komunikacije
Saša Vojković
Mediji i globalizacija: "postmodernizacija" filma i televizije
Vesna Vuković
Autor kao proizvođač u post-socijalističkom vremenu
Ognjen Strpić
Tipkaj i šuti. Hrvatski jezik na Internetu