projekti: vizualna kultura i novi mediji
Desnica i taktički mediji
Navikli smo da taktičko korištenje novih medija smatramo domenom progresivnog društvenog djelovanja. Prakse umreženog samoorganiziranja, globalne apelativne javnosti, virtualnih sit-in-ova, Cultural Jamminga, aproprijacije marketinško-medijskih strategija itd. otvorile su u devedesetima mogućnost interveniranja marginaliziranih društvenih skupina u visoko-medijatiziranu javnu sferu pod dominacijom globalnog kapitalizma, parohijalnih društvenih patologija i različitih oblika isključivanja.
Posljedično, isključenost iz dominantnog medijatizirano-političkog prostora ili opozicionarstvo dominantnom političkom diskursu vidimo kao domenu emancipatornog djelovanja. Međutim, sanitacija hrvatskog post-tuđmanističkog političkog prostora uči nas da stanje političke isključenosti i nezastupljenosti pogađa i radikalni desni spektar društva. Isključivanje radikalno-desnih - u Hrvatskom društvu većinskih - stavova iz dominantnog medijskog diskursa prisililo je te dijelove da traže prostor artikulacije i organizacije u istim novomedijskim taktikama koje smo svojedobo smatrali isključivim demenom progresivnog društvenog djelovanja.
Možemo razlučiti nekoliko društvenih i ekonomsko-tehnoloških faktora koje pojedine društvene skupine navodi prema taktičkom korištenju medija: a) isključenost stavova društvene skupine iz polja političke reprezentacije, parlametarno-liberalnih institucija; b) disparitet između prevladavajućih stavova u društvu i političkog ustrojstva, svojevrstan sukob društva i političkog sustava; c) dostupnost i popularnost tehnoloških alata koji omogućuju samoorganizaciju. Nedavni val demonstracija u Hrvatskoj posredovanih Facebookom, premda različitih političkih predznaka, kao i forumi u nekim ranijim vremenima, nude primjere za analizu kako se uz veliku zastupljenost i početnu popularnost jedne komunikacijko-tehnološke platforme pozicije između državnih institucija/partijske politike i revoltiranih društvenih skupina dovode u sukob unutar polja javnosnog posredovanja.
U našem prilogu pokušat ćemo ući u trag ranih fenomena taktičkog korištenja novih medija na desnici i hipostazirat ćemo mogući značaj te tranzicije u kontekstu današnje, "normalizirane", "detuđmanizirane" Hrvatske, pogotovu s obzirom na sve veći prodor internetskih komunikacijskih platformi i nekolicine popularnih oblika publiciranja i okupljanja na internetu.
Istraživački sinopsisi
Marina Kožul/Mirna Belina
Tehnike animacije kao novi medij
Mirela Ramljak Purgar
Digitalna fotografija kao novi medij
Tomislav Medak/Nenad Romić
Desnica i taktički mediji
Ivica Mitrović
Dizajn i novi mediji – hrvatski kontekst
Katarina Peović Vuković
Novomedijski žanrovi i njihova recepcija
Klaudio Štefančić
Novi mediji, stare kulturne forme
Aleksandra Uzelac
Kultura u digitalnom prostoru – od informacije do komunikacije
Saša Vojković
Mediji i globalizacija: "postmodernizacija" filma i televizije
Vesna Vuković
Autor kao proizvođač u post-socijalističkom vremenu
Ognjen Strpić
Tipkaj i šuti. Hrvatski jezik na Internetu